Generelle oplysninger

FruitLab ApS
Slotsgade 12A
6000 Kolding
CVR-nr. 43170015
Tlf: (+45) 53 53 55 55
Email: info@fruitlab.dk

Betingelser ved køb og salg på webshop

Nedenstående betingelser er til enhver tid gældende ved køb og salg online på fruitlab.dk.

FruitLab ApS er berettiget til, uden varsel, at ændre betingelserne, og de gældende betingelser vil altid være at finde på:
https://fruitlab.dk/handelsbetingelser

Disse generelle vilkår og betingelser er gældende for alle forbrugere, der afgiver en ordre på fruitlab.dk, som er ejet af FruitLab ApS.

Betaling

I vores webshop og butikker accepterer vi følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa og MasterCard. Du har også mulighed for at betale med MobilePay. Dit kort bliver først debiteret, når varen sendes afsted. Vi pålægger ingen kortgebyrer. Hvis du vælger at betale med MobilePay, vil beløbet dog blive trukket med det samme. Du vil aldrig blive opkrævet et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Alle kortbetalinger håndteres af Adyen. De oplysninger, du sender i forbindelse med kortbetalinger, er krypterede (SSL), og kun vores betalingsindløser, Adyen, har adgang til dem. Hverken FruitLab ApS eller andre har mulighed for at få adgang til disse sikrede data.

Alle priser på fruitlab.dk er angivet i danske kroner (DKK) og inkluderer moms. Brugte produkter sælges i overensstemmelse med de specifikke regler for brugte varer, som er beskrevet i momslovens kapitel 17. Dette betyder, at køberen ikke har mulighed for at fradrage købsmoms. Yderligere oplysninger findes i fortjenstmargenordningen. FruitLab ApS forbeholder sig retten til at anmode om legitimationsoplysninger (billede og adresse) for udvalgte ordrer. Dette gøres med det formål at forhindre misbrug af betalingskort.

Priser, stand og tilbud

Samtlige priser på produkter i vores webshop gælder udelukkende ved onlinekøb, medmindre andet er angivet. Vær opmærksom på, at alle varer i vores sortiment er brugte, medmindre andet er specificeret, hvilket normalt kan ses i produktbeskrivelsen. Varernes stand er defineret ud fra en overordnet vurdering, som er nærmere beskrevet i produktets standbeskrivelse. Det skal bemærkes, at batterier i brugte produkter ikke forventes at have samme levetid som nye batterier. Bemærk, at en brugsanvisning ikke nødvendigvis medfølger hvert enkelt produkt. I de fleste tilfælde kan brugsanvisninger downloades fra producentens hjemmeside på internettet.

Brugte produkter har tendens til at vise reduceret ydeevne med alderen, især i forhold til sikkerhedsopdateringer fra producenterne. Generelt forventes producenterne at vedligeholde sikkerhedsopdateringer for et givet produkt i mindst 5 år fra produktionsdatoen. Hvis produktet er ældre end dette, kan vi ikke garantere, at det stadig kan modtage sikkerhedsopdateringer, og det kan derfor være begrænset i brugen i forbindelse med tjenester som f.eks. netbank, NemID, MitID, MobilePay og lignende områder, hvor den seneste sikkerhedsopdatering kræves for at bruge hjemmesider eller apps.

Levering og fragt

Vi stræber altid efter at behandle bestillinger på vores webshop så hurtigt som muligt. Normalt afsender vi bestillinger inden for 1-3 hverdage. Dog kan det ske, at visse varer viser sig at være udsolgt, efter du har foretaget din bestilling. I sådanne tilfælde vil vi kontakte dig med information om den forventede leveringstid og tilbyde alternative lignende varer.

Når du vælger levering til din hjemmeadresse, vil vi forsøge at levere varen til den angivne adresse. Hvis der ikke er nogen hjemme, vil vi forsøge at levere den til din nærmeste pakkeshop, hvor du kan afhente den. Hvis du allerede har valgt levering til en pakkeshop, vil vi bestræbe os på at levere til den valgte pakkeshop. Dog, især i travle perioder som f.eks. juletiden, kan der opstå pladsmangel i pakkeshops, hvilket kan medføre, at din pakke leveres til en anden pakkeshop end den, du valgte ved bestilling. Vi bruger GLS til levering, og prisen vil altid være tydeligt angivet, inden du bekræfter dit køb. Når din ordre er blevet afsendt, vil du modtage et Track & Trace-nummer, så du kan følge leveringen.

Vær opmærksom på, at vi kun leverer til kunder i Danmark (We do not deliver to addresses outside of Denmark). Vi leverer ikke til Færøerne og Grønland.

Fortrydelsesret

Fortrydelsesret:

Der er en fortrydelsesret på 14 dage for varer købt i vores webshop. De 14 dage regnes fra den dag, hvor ordren er modtaget. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Ønsker du at benytte din fortrydelsesret, skal du give os skriftlig besked inden for 14 dage fra modtagelsen. Dette kan gøres ved at kontakte vores kundeservice:

Kontakt kundeservice

Du skal returnere varen senest 14 dage efter, du har givet besked til os om fortrydelse af købet. Hvis varen ikke er FruitLab ApS i hænde inden for 14 dage fra fortrydelsen, forbeholder FruitLab ApS sig retten til at afvise returneringen. Produktet kan returneres i en af vores butikker eller sendes til os efter anvisning fra Kundeservice. Husk at vedlægge en kopi af fakturaen ved returnering. Udgifter i forbindelse med returnering af varen dækkes ikke af FruitLab ApS. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked pr. mail. Omkostninger forbundet med dette vil blive fratrukket købesummen ved returnering.

Varens stand ved returnering:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet ud over, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Ved køb af varer i brugt stand gælder, at enheden skal returneres i samme stand som den blev solgt i. Ved ønsket om at returnere en vare fra kategorien 'Ny – Ny vare,' skal denne stadig være ubrudt i originalemballagen. Hvis originalemballagen er brudt, vil et reduceret beløb blive refunderet på grund af værdiforringelse.

Returnering af panzerglass eller tilbehør:

Ved returnering af panzerglass eller tilbehør skal du være opmærksom på, at vi kan værdiforringe med op til 100%, hvis panzerglasset eller tilbehøret ikke sendes tilbage i ubrudt emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, vil du normalt modtage tilbagebetaling af samme beløb, som du har indbetalt til os. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, vil denne værdiforringelse blive fratrukket ved tilbagebetaling. Vi refunderer alle betalinger, inklusive leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra leveringsomkostninger, hvis du har valgt en anden leveringsform end den billigste standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi modtager din besked om, at du vil fortryde aftalen. Pengene vil blive refunderet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor vi har modtaget varen retur fra dig. Tilbagebetalingen vil blive gennemført med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Hvis der er tvivlsspørgsmål om returnering, skal køber kunne dokumentere, at produktet er returneret og modtaget af FruitLab ApS.

Reklamation

Reklamationsret:

Der ydes altid 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. FruitLab ApS har valgt at give 2 års garanti***, og dermed udvide din reklamationsret til 24 måneder***. Reklamationsretten omfatter mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, misvedligeholdelse eller udefra kommende skade (dette omfatter også fejl som følge af væskeskade). Reklamation over fejl og mangler skal meddeles til os inden for rimelig tid, efter fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Alle følgeskader sket i forbindelse med fortsat brug efter fejlen er opstået, vil ikke være dækket af reklamationsretten. I forbindelse med reklamationssager bedes du indlevere varen i en af vores butikker eller henvende dig til vores kundeservice med henblik på løsning. Det er ikke muligt at indsende produktet til os med post, uden forudgående aftale med kundeservice. FruitLab ApS frasiger sig ethvert ansvar for produkter, der indsendes til en af vores adresser uden forudgående aftale.

Alle reklamationer skal håndteres af vores egne teknikere eller samarbejdspartnere. Vælger du selv at gå til en anden reparatør, kan dette have indflydelse på din fremtidige reklamationsret på produktet.

Fremvisning af en gyldig faktura/kvittering på køb er et krav for at kunne gøre et reklamationskrav gældende over for FruitLab ApS.

Særlig opmærksomhed på "vandafvisende" produkter:

En række producenter – heriblandt Sony, Samsung og Apple – har markedsført deres produkter som "vandafvisende," men frasiger i deres betingelser krav om dækning, såfremt produkterne udsættes for væskeskade. Det skyldes, at produkter markedsført som "vandafvisende" har en større resistens over for vand, såfremt uheldet er ude, men ikke er decideret vandtætte og kan ikke benyttes i forbindelse med vand.

Selvom produktet er markedsført som "vandafvisende" eller med lignende betegnelser, følger de stadig de normale retningslinjer i henhold til købeloven og er derfor ikke dækket, hvis udefra kommende skade påføres produktet. Der ydes derfor ingen former for dækning af produkter udsat for væskeskade.

Særlig opmærksomhed på sikkerhedsopdatering ved køb af brugt elektronik:

FruitLab ApS garanterer ikke, at et produkt købt brugt, kan opdateres med de nyeste sikkerhedsopdateringer. Brugte produkter forventes at have nedsat funktionsevne i forhold til sikkerhedsopdateringer fra producenterne. Generelt forventes det, at producenten vedligeholder sikkerhedsopdateringer på et givent produkt i minimum 5 år fra produktionsdato. Såfremt produktet er ældre end dette, kan det ikke længere garanteres, at produktet kan modtage sikkerhedsopdateringer og derfor benyttes til f.eks. netbank, NemID, MobilePay og ligestillede områder, hvor der kræves de nyeste sikkerhedsopdateringer for at benytte hjemmeside eller app.

Reservedele tilknyttet køb/reparation af brugte produkter

Hos FruitLab ApS benytter vi de bedste reservedele til reparation af vores produkter. Dette betyder, at vi stræber efter at sikre den højeste kvalitet på markedet. Det kan dog forekomme, at leverandører har indsat beskeder på dit produkt for at informere om, at en reservedel er blevet udskiftet. Dette har ingen praktisk betydning for brugen af produktet. Producenterne har valgt at gøre dette for større gennemsigtighed, når et produkt har fået udskiftet reservedele og ikke længere indeholder de oprindelige dele. Dette påvirker ikke brugen af produktet eller kvaliteten af de udskiftede reservedele. Vi beklager eventuelle gener, dette måtte medføre.

Ved salg af enhed til FruitLab

Forudsætninger for salg af varer til FruitLab ApS

Når du sælger brugte varer til FruitLab ApS, gælder følgende betingelser:

  1. Du skal være mindst 18 år gammel for at kunne sælge varer til FruitLab ApS.

  2. Du skal have en NemKonto.

  3. Varen skal være din egen personlige ejendom, og du skal i øvrigt have ret til at sælge den. I tvivlstilfælde kan FruitLab ApS kræve dokumentation for ejerskab, f.eks. i form af en faktura eller ordrebekræftelse.

Når du sælger en vare til os, kan du vælge imellem at få det som gavekort eller udbetalt til din NemKonto. Vi kan i flere tilfælde tilbyde dig en højere pris for produktet, såfremt det udbetales som gavekort til FruitLab ApS. Et gavekort til FruitLab ApS kan kun benyttes til køb af andre varer og kan ikke returneres. En udbetaling i kontanter tilbydes kun som udbetaling til NemKonto.

Fremgangsmåde for salg af varer til FruitLab ApS

Når FruitLab ApS modtager en vare, vil varens tilstand blive vurderet af enten FruitLab ApS eller en af vores godkendte samarbejdspartnere. Snarest muligt, og senest efter 14 dage, vil du modtage en e-mail med vores tilbud på køb af den/de indsendte varer. Du skal skriftligt (ved besvarelse af e-mailen) oplyse FruitLab ApS, om du ønsker at indgå i handlen eller ej. Er dette ikke tilfældet, vil du få returneret den/de varer, du ikke ønsker at sælge. FruitLab ApS står for udgiften til returforsendelsen i forbindelse med afvisning af tilbud.

FruitLab ApS forbeholder sig retten til at afvise en vare, såfremt den er i så dårlig stand, at videresalg ikke er muligt uden tab. Hvis du har undladt at oplyse om væsentlige skader eller defekter, forbeholder FruitLab ApS sig desuden retten til at kræve omkostninger for returforsendelsen dækket af dig. Når du har accepteret en handel, er denne bindende for begge parter. FruitLab ApS forbeholder sig dog retten til inden for rimelig tid at hæve handlen og kræve omkostninger/tab dækket, såfremt det viser sig, at varen ikke tilhører dig, eller hvis varen har en ikke uvæsentlig defekt eller skade, som du ikke oplyste om før salget.

Indhold/data på indleverede enheder (vigtigt!)

Det er sælgers ansvar at fjerne indhold/data fra enheder, inden disse overgives til FruitLab ApS, ligesom det er sælgers ansvar at gemme indhold/data, hvis de ønskes bevaret. Af datasikkerhedsmæssige hensyn sletter FruitLab ApS altid alt data på indleverede enheder. Denne sletning er dog ikke garanti for, at data ikke kan genskabes.

FruitLab ApS kan ikke drages til ansvar for manglende fjernelse af indhold/data fra indleverede enheder, uanset hvordan rensningen er foregået.

Hvis FruitLab ApS bliver opmærksom på indhold/data, som strider mod gældende lovgivning, forbeholder FruitLab ApS sig retten til at anmelde forholdet til Politiet og/eller andre relevante myndigheder og rettighedshavere.

Betingelser ved køb af reparationsydelse - Aftaleindgåelse

  1. Personlig Indlevering: Kunden kan besøge selve FruitLab ApS' butik og indlevere sin enhed personligt. Her skal kunden oplyse kontaktinformationer og informationer om den enhed, som kunden ønsker repareret, herunder en udførlig fejlbeskrivelse.

  2. Postindsendelse: Kunden kan sende sin enhed til FruitLab ApS med posten.

Ved indlevering i butik gives der altid et estimat på, hvor meget reparationen vil koste. Ved diagnose vil kunden blive kontaktet for accept af reparationen, inden denne påbegyndes.

På indsendte enheder repareres udelukkende de skader, som står beskrevet i følgebrevet. Andre reparationer vil kun blive udført med kundens accept.

Bemærk, at det også er muligt for B2B-kunder at få adgang til vores online booking-system.

Tilbehør ved indlevering

Ved indlevering af enheder til reparation hos FruitLab ApS, både ved indlevering i butik og ved indsendelse med posten, er det vigtigt, at FruitLab ApS kun modtager den defekte enhed, og at eventuelt tilbehør i form af beskyttelsescovers, opladere etc. og SIM-kort ikke vedlægges (medmindre andet er aftalt).

FruitLab ApS kan ikke stilles til ansvar for bortkommet tilbehør.

Reparationstid

Ved indlevering i butik bestræber vi os på at reparere din enhed inden for 1-3 timer, men der kan i perioder med spidsbelastning gå længere tid. Ligeledes kan det ske, at vi ikke har reservedelen på lager, hvilket også kan forlænge reparationstiden. Du vil dog altid blive oplyst om dette, når du besøger butikken, eller du er velkommen til at ringe eller skrive til os. Kontakt os

Ved diagnoser skal der forventes, at dette kan tage fra 1-10 arbejdsdage, da vi skal bruge længere tid på test af enheden og eventuel rensning. Derudover skal der påregnes yderligere 5-7 arbejdsdage, hvis det er en Apple-enhed, der skal ombyttes.

Forsendelse

Vi benytter som udgangspunkt GLS pakkeshop til håndtering af vores forsendelser, medmindre andet er aftalt. Du vil modtage et track and trace-nummer, så du kan følge pakken hele vejen. Som regel vil du modtage pakken en til to dage efter afsendelse, men weekende og helligdage kan forsinke leveringen. Vær opmærksom på, at vi kun leverer til Danmark (Grønland og Færøerne undtaget), medmindre andet er aftalt.

Anvendte reservedele

Når vi udfører reparationer på iPhones, prioriterer vi i de fleste tilfælde at bruge originale Apple-reservedele, som leveres direkte fra Apple. Hvis disse ikke er tilgængelige, benytter vi OEM-dele (Original Equipment Manufacturer), som er kvalitetsreservedele direkte fra producenten. Uanset valget af reservedele, kan du have tillid til, at vores reservedele er af absolut topkvalitet. Vi tilbyder 24 måneders reklamationsret på den udskiftede reservedel. På vores prislister angiver vi tydeligt, om vi bruger originale Apple-reservedele eller OEM-dele til den specifikke iPhone-model. Vær opmærksom på, at uanset om reservedelen er original fra Apple eller en OEM-reservedel, udføres reparationen altid af en Apple-certificeret tekniker.

Når det drejer sig om reparation af andre mærker og modeller end iPhones, anvender vi altid originale reservedele, hvis de er tilgængelige. Hvis ikke, bruger vi OEM-dele af højeste kvalitet. I alle tilfælde tilbyder vi en 24 måneders reklamationsret på den udskiftede reservedel.

Forbehold for manglende reservedele

Alle reparationstider er underlagt tilgængeligheden af reservedele. FruitLab ApS har normalt et bredt udvalg af reservedele på lager, men der kan opstå situationer, hvor enkelte reservedele er udsolgte. Dette kan medføre, at reparationen af kundens enhed først kan udføres, når den pågældende reservedel er tilgængelig igen. Vi bestræber os altid på at minimere ventetiden for vores kunder.

Vilkår for overtagelse af resterende garanti og/eller reklamationsret

I henhold til dansk købelov er produkter købt af privatpersoner i Danmark dækket af reklamationsretten i op til 24 måneder. Hvis FruitLab ApS reparerer et produkt inden reklamationsretten udløber, påtager FruitLab ApS sig ansvaret for udbedring af nye fejl, der måtte opstå indtil reklamationsretten udløber.

Uagtet om produktet før reparationstidspunktet har været udsat for fysisk overlast, overtager FruitLab ApS de resterende måneder af reklamationsretten (op til 24 mdr) på produktet. Produktet skal dog ved reparationen af en fysisk skade udbedres for alle fejl FruitLab ApS burde finde.

Den resterende periode er defineret ud fra købstidspunktet for produktet og skal dokumenteres af kunden med en gyldig købskvittering. Skjulte fejl og defekter, der reklameres for i op til 90 dage efter FruitLab ApS’ reparation, behandles som fejl og mangler, der ikke blev observeret ved den oprindelige reparation. FruitLab ApS forbeholder sig retten til at opkræve betaling for udbedring af disse fejl eller at tilbyde en kreditering af alle udgifter forbundet med den oprindelige reparation, hvis de samlede reparationsomkostninger ender med at overstige nyprisen på produktet. Kunden er i sin ret til at vælge at få krediteret alle reparationerne, hvis denne ikke ønsker at betale for yderligere reparationer.

Vilkår for overtagelse ift. “vandafvisende” produkter

Når FruitLab ApS overtager resterende garanti og reklamationsret, er det fortsat de oprindelige betingelser fra det oprindelige købssted, der er gældende. FruitLab ApS giver hverken bedre eller ringere betingelser end oprindeligt.

En række producenter – heriblandt Sony, Samsung og Apple – har markedsført deres produkter som “vandafvisende”, men frasiger i deres betingelser krav om dækning, såfremt produkterne udsættes for væskeskade. Det skyldes, at produkter markedsført som “vandafvisende” har en større resistens over for vand, såfremt uheldet er ude, men ikke er deciderede vandtætte og ikke kan benyttes i forbindelse med vand. Selvom produktet er markedsført som “vandafvisende” eller lign., følger de fortsat de normale retningslinjer i henhold til købeloven og er dermed ikke dækket, hvis udefra kommende skade er påført produktet.

Der ydes derfor ingen former for dækning af produkter udsat for væskeskade.

Undtagelser vedr. overtagelse af garanti og/eller reklamationsret på reparerede produkter

Når FruitLab ApS reparerer dine produkter, overtager vi normalt resterende garanti og reklamationsret på de vilkår, der er beskrevet nedenfor. Dog er der visse undtagelser og betingelser, som det er vigtigt at være opmærksom på:

  1. Produkter købt som "Brugte" eller "Restsalgsprodukter": Hvis dit produkt blev købt som brugt eller er markeret som et restsalgsprodukt ved reparationstidspunktet, kan overtagelsen af garanti og reklamationsret bortfalde.

  2. Reparationer udført af tredjepart: Hvis produktet tidligere er blevet repareret af en anden reparatør, eller hvis der er monteret uoriginale reservedele, bortfalder FruitLab ApS' overtagelse af garanti og reklamationsret.

  3. Produkter købt i udlandet: Produkter købt i udlandet er ikke omfattet af dansk købelov og kan ikke overføre garanti eller reklamationsret til FruitLab ApS.

  4. Fysisk overlast og udefra kommende skader: FruitLab ApS overtager ikke garanti og reklamationsret, hvis produktet efter reparationen udsættes for fysisk overlast eller andre skader, såsom væskeskader eller tab. Dette inkluderer også skader forårsaget af tredjeparter.

  5. Ombytnings- og udbedringsprogrammer: FruitLab ApS' overtagelse af garanti og reklamationsret inkluderer ikke ombytningsprogrammer eller udbedringsprogrammer, som producenten måtte indføre for at håndtere fabrikationsfejl.

  6. Generelle fabrikationsfejl: FruitLab ApS dækker ikke generelle fabrikationsfejl, uanset om de er blevet anerkendt af producenten eller ej. Vores overtagelse af garanti og reklamationsret gælder kun for selve enheden, såsom telefoner, tablets eller laptops, og dækker ikke andet tilbehør, såsom hovedtelefoner eller opladere, der fulgte med ved det oprindelige køb.

Vi opfordrer vores kunder til at kontakte os for yderligere information eller spørgsmål vedrørende vores garanti- og reklamationsbetingelser.

Reklamation

FruitLab ApS yder 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med gældende købelov. Vores reklamationsret dækker mangler, der opstår ved produktets normale brug. Det er vigtigt at bemærke, at reklamationsretten ikke dækker fejl, skader eller slid, der opstår som følge af forkert betjening, manglende vedligeholdelse eller skader forårsaget af eksterne faktorer. Dette omfatter også fejl, der skyldes væskeskader.

For at gøre en reklamation gældende, skal du kontakte os inden for rimelig tid efter, at du har opdaget eller burde have opdaget fejlen eller manglen. Vær opmærksom på, at følgeskader, der opstår som følge af fortsat brug efter fejlen er opdaget, ikke er dækket af reklamationsretten. I tilfælde af en reklamation opfordrer vi dig til at aflevere produktet i en af vores butikker eller kontakte vores kundeservice for at finde en løsning.

Bemærk, at det ikke er muligt at sende produktet til os med posten uden forudgående aftale med vores kundeservice. FruitLab ApS frasiger sig ethvert ansvar for produkter, der sendes til en af vores adresser uden forudgående aftale.

Reklamationsprocedure:

  • Alle reklamationer skal behandles af vores egne teknikere eller samarbejdspartnere.
  • Hvis du vælger at få produktet repareret af en anden reparatør, kan det påvirke din fremtidige reklamationsret for produktet.
  • Det er nødvendigt at fremvise en gyldig faktura eller kvittering for købet for at gøre en reklamation gældende over for FruitLab ApS.

Vi opfordrer dig til at kontakte vores kundeservice for yderligere oplysninger eller for at indlede en reklamationsproces.

Fortrolighed

For at sikre beskyttelsen af dine data og oplysninger under reparationen af dine enheder, har FruitLab ApS' teknikere adgang til fortrolige oplysninger, og derfor er alle vores medarbejdere underlagt streng tavshedspligt.

Persondatapolitik

Vi forstår vigtigheden af beskyttelse af dine personlige oplysninger. Hos FruitLab ApS bevarer og beskytter vi dine oplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Vi deler ikke, overdrager eller sælger dine personlige oplysninger til tredjepart. Alle oplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning om beskyttelse af persondata og er kun tilgængelige for autoriserede medarbejdere hos FruitLab ApS.

Når du foretager køb eller salg via vores webshop, indsamler vi visse kontaktoplysninger, herunder dit navn, telefonnummer, e-mailadresse og fysisk adresse. Disse oplysninger anvendes udelukkende til behandling af din ordre. Informationerne opbevares elektronisk af FruitLab ApS og gemmes i fem år i overensstemmelse med bogføringsloven.

Den dataansvarlige for dine oplysninger er FruitLab ApS med adresse på Slotsgade 12A, 6000 Kolding og CVR-nummer 43170015.

Vi indsamler ikke personfølsomme oplysninger, og du har altid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine oplysninger. Du har også ret til at anmode om indsigt i de oplysninger, vi har registreret om dig.

For at få mere detaljeret information om, hvordan vi behandler dine oplysninger, kan du læse vores fulde privatlivspolitik her: [Indsæt link til privatlivspolitik].

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at udøve dine rettigheder i henhold til databeskyttelseslovgivningen, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice via e-mail på [Indsæt e-mailadresse].

Vi sætter pris på din tillid til os og vil fortsat beskytte dine personlige oplysninger med omhu.

Klageadgang

Hvis du ønsker at indgive en klage vedrørende dit køb, bedes du venligst kontakte vores kundeservice. Vi stræber efter at løse eventuelle problemer og uoverensstemmelser i samarbejde med dig:

Kontakt kundeservice

Vi håber, at vi sammen kan finde en tilfredsstillende løsning på eventuelle uoverensstemmelser. Skulle vi imidlertid ikke kunne nå til enighed, og hvis betingelserne er opfyldt, har du mulighed for at indgive en klage til relevante nævn på området. FruitLab A/S forpligter sig til at respektere afgørelser fra disse nævn:

Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg Hjemmeside: www.naevneneshus.dk

Hvis du har bopæl i et EU-land, der ikke er Danmark, har du også mulighed for at klage via EU-Kommissionens online klageportal her: https://ec.europa.eu/odr

Vi håber dog, at det ikke bliver nødvendigt, og at vi kan løse eventuelle uenigheder på en tilfredsstillende måde.